3 tipy od najväčších majstrov marketingu všetkých čias
Svet sa mení sa s ním aj marketing. Zviditeľniť svoju značku nie je vôbec jednoduché. Vytvoriť úspešnú kampaň – to chce poriadnu dávku kreativity, ale aj znalosť aktuálnych trendov.
Niektoré veci sú však nemenné a platia stále. Napríklad marketingové triky, staré ako ľudstvo samo. Tieto taktiky by mal poznať každý, kto chce niečo predať.
- 1. Špičkový produkt, účinný marketing
Steve Jobs. Absolútna legenda, motivátor, skvelý rečník a hlava, ktorá prevrátila svet technológii naruby. Čo by vám poradil tento mág?
Steve vedel, ako zapôsobiť na ľudské emócie a tým pohnúť predaje svojich excelentných výtvorov. A vedel vynikajúco rozprávať príbehy. Povedať tak-akurát. Značka Apple nikdy nenudila výrobkami, ani reklamou.
Vyrobte produkt špičkovej kvality, predvádzajte ho s rozumom. Ponúknite ľuďom jeho príbeh.
- 2. Spoľahnite sa na viralitu
V jeden krásny aprílový deň roku 1559, švédsky fyzik Conrad Gessner uvidel prvýkrát vo svojom živote…. Tulipán.
Bol fascinovaný.
Načrtol si ten krásny kvet do svojho bloku a nechal ho publikovať tlačou.
Úplne prvá skica tulipánu spôsobila v Európe také šialenstvo, že hodnotu kvetov vystrelila do výšin.
Aj po roku 1610, jediná cibuľka tulipánu znamenala bohatstvo. Mnoho ľudí sa vtedy rozhodlo investovať do tulipánov všetok svoj majetok a predávať ich za ceny, ktoré by sa v hodnote dnešných peňazí počítali na milióny eur.
Popularita medzi ľuďmi je v marketingu kľúčová. Keď je váš výrobok predmetom rozhovorov, bude sa aj predávať.
- 3. Magické pocity a emócie
Disney.
Už len samotné meno (a značka) evokuje príbehy, plné emócii. Pre milióny ľudí sú rozprávky od Walta Disneyho srdcovou záležitosťou. Vracajú ich do detstva, spájajú sa s krásnymi či smutnými spomienkami.
Disney tvoril a pretváral príbehy s obrovskou vášňou. Marketing nebol jeho motiváciou – skrátka miloval rozprávky a túžil svetu darovať krásne zážitky.
Dnes už skicou tulipánu nikoho neohúrite. Nároky na kvalitu obsahu stúpli a vytvoriť virálny príspevok nie je tak jednoduché. Takisto je to s príbehmi – ľudia sú nimi bombardovaní denno denne. Získať pozornosť v chaotickej mase príspevkov na sociálnych sieťach, vytvorených s cieľom vyvolať emócie – to je priam husársky kúsok.
Ale nie je to nemožné. Snažte sa porozumieť ľuďom dnes a nechajte sa inšpirovať. Zamerajte sa na kvalitu a autenticitu – bez balamutenia a falošných emócií. Pretože iba vtedy, keď ukážete svoju pravú tvár, k vám ľudia obrátia zrak.
Pridať komentár